Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки акушерсько-гінекологічного та педіатричного циклу
Медицина – воістину найшляхетніша з усіх мистецтв.
Гіппократ.
Стрижовою ланкою в організації навчально-методичної роботи у коледжі є циклова (предметна) комісія, яка здійснює розробку та втілення в життя заходів, спрямованих на поліпшення якості навчання, впровадження заходів щодо наукової організації навчального процесу, ознайомлення з методами і прийомами роботи викладачів.
Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки педіатричного та акушерсько-гінекологічного профілю працює над методичною проблемою “Використання активних методів та прийомів навчання для формування професійної компетентності та морального потенціалу майбутніх спеціалістів ”.
Очолює предметну цикклову комісію Макошко Тетяна Анатоліївна – голова ПЦК професійної і практичної підготовки акушерсько- гінекологічного та педіатричного профілю, викладач акушерства та гінекології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Викладацький склад комісії
– Задорожна В.М – викладач медсестринства в педіатрії, педіатрії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист;
– Макошко Т.А. – викладач акушерства, гінекології, медсестринства в акушерстві, медсестринства в гінекології, невідкладних станів в акушерстві, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
– Рапацька А.В. – викладач акушерства, гінекології, медсестринства в акушерстві, медсестринства в гінекології, невідкладних станів в акушерстві, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії;
– Лиськова С.В. – викладач медсестринства в педіатрії, педіатрії, невідкладних станів в педіатрії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії;
– Вельган А.Л. – викладач медсестринства в педіатрії, педіатрії, спеціаліст II кваліфікаційної категорії.
Основна мета діяльності предметної циклової комісії
– якісна підготовка майбутніх медичних фахівців;
– безперервний розвиток творчої особистості викладачів комісії;
– вдосконалення педагогічної майстерності членів ПЦК;
– оволодіння сучасними технологіями навчання та виховання студентів.
Основні напрямки роботи предметної циклової комісії
1. Удосконалення, систематизація та доцільне впровадження форм, методів інноваційних технологій.
2. Підвищення якості знань, умінь та навичок студентів, формування сучасного медичного фахівця.
3. Використання та впровадження активних методів та прийомів навчання, які підвищують якість практичних умінь та навичок студентів (тренінг, ситуативне моделювання майбутньої професійної діяльності).
4. Робота над систематизацією базового рівня підготовки спеціалістів згідно з Галузевими стандартами вищої освіти України.
5. Вивчення наказів МОЗ, МОН України та впровадження їх в освітній процес.
6. Удосконалення роботи із здібними студентами, покращення науково-дослідницької їх діяльності та з технічної творчості.
Основними завданнями діяльності ПЦК є:
– підготовка професійно компетентних, високоінтелегентних фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста;
– удосконалення лікувально-консультативної роботи членів ПЦК шляхом забезпечення тісної співпраці з системою практичної охорони здоров’я.
Основна методична проблема, над якою працює предметна циклова комісія “Використання активних методів та прийомів навчання для формування професійної компетентності та морального потенціалу майбутніх спеціалістів ”.
Доцільність комплексного впровадження традиційних та інноваційних форм та методів навчання дає можливість формувати в майбутніх фахівців системне клінічне мислення, стимулювати пізнавальну діяльність, викликати інтерес до вивчення предметів циклу, здатність до цілісного сприйняття процесів дій та явищ.
З метою комплексного впровадження методичної проблеми в освітній процес викладачі ефективно використовують як традиційні так і нетрадиційні форми, методи та прийоми навчання (міжпредметна інтеграція, наочність, елементи проблемності, самостійна робота студентів тощо). Позитивні результати в інтенсифікації навчального процесу дає використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання (навчальних відофільмів, відеороликів , мультимедійних презентацій тощо). На заняттях викладачі використовують сучасні методи навчання, серед яких віддають перевагу кейс-методу, методу «мозкового штурму», методу аналізу конкретних ситуацій, роботі «малих груп», нескінченний ланцюжок думок, рішення ситуаційних задач, тестовий контроль тощо.
Для ефективної організації та керівництва навчальним процесом викладачі предметної циклової комісії беруть активну участь у створенні та вдосконаленні методичних розробок, рекомендацій до ПСРС, для організації групових та індивідуальних консультацій, додаткових занять.Викладачі ПЦК систематизували та створили банки ситуаційних задач, тестів, фрагменти ролевих ігор.
Члени ПЦК педіатричного та акушерсько-гінекологічного циклу організовують та залучають студентів в творчі групи для науково-пошукової діяльності, які працюють над реалізацією визначених актуальних тем. Під керівництвом викладачів студенти проводять науково-пошукову роботу, результати якої обговорюються і заслуховуються на засіданнях предметних гуртків та під час проведення тижня циклової комісії. Викладачами ПЦК накопичений великий досвід по проведенню професійних конкурсів, науково- теоретичних конференцій, тижнів циклової комісії.
Здійснюють проведення тижнів предметної циклової комісії, під час яких презентують найкращі методичні напрацювання, проводять відкриті заняття, обговорюють результати роботи творчих груп студентів в предметних гуртках. Організовують студентів на цікаві та змістовні заходи професійного змісту: інтелектуальні ігри «Найрозумніший», «Хто кращий», акції серед населення району до Всесвітнього Дня цукрового діабету, «Як вберегтись від раку молочної залози», благодійна акція «Подаруй усмішку кожній дитині», акція Галерея санітарних бюлетенів «Здорова дитина – майбутнє України» (до Всесвітнього дня дитини).
Для ефективного навчання та гурткової роботи студентської молоді в коледжі діють кабінети доклінічної практики з дисциплін циклу:
Доклінічні кабінети з акушерства та гінекології, репродуктивного здоров’я та планування сім’ї, «Медсестринства в акушерстві та гінекології», «Педіатрії», «Медсестринства в педіатрії» укомплектовані фантомами та оснащенням для відпрацювання всіх навичок, які передбачені навчальними програмами. Навчально-методичне забезпечення кабінетів включає навчально-методичні комплекси, які включають типові навчальні програми з дисциплін, робочі програми, плани занять, конспекти лекцій, інструктивно-методичні матеріали до занять, тексти обов’язкових контрольних робіт, засоби поточного контролю, перелік основної та додаткової літератури з дисциплін.
Викладачі циклової комісії удосконалюють свій рівень педагогічної майстерності шляхом проходження курсів підвищення кваліфікації, самоосвіти, взаємовідвідувань занять та позааудиторних заходів.
Таким чином викладачі предметної циклової комісії сприяють підготовці професійно компетентних, високоінтелегентних фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста.