Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки терапевтичних дисциплін
Із усіх наук, без сумніву, медицина найблагородніша.
Гіппократ
Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки терапевтичних дисциплін – важливий структурний елемент методичної роботи в коледжі, діяльність якої здійснюється на основі Положення про роботу предметних циклових комісій.
Головою ПЦК терапевтичних дисциплін є Кузняк Оксана Василівна – викладач внутрішньої медицини, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
ПЦК терапевтичних дисциплін працює над методичною проблемою «Самостійна робота студентів як засіб формування професійної компетентності майбутніх фахівців кваліфікаційного рівня «молодший спеціаліст»».
До складу ПЦК входить 10 чоловік.
Шерстюк Петро Ярославович – директор коледжу, викладач внутрішньої медицини, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист, кандидат медичних наук.
Задорожний Роман Володимирович – завідувач практичного навчання, викладач внутрішньої медицини, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
Кузняк Оксана Василівна – викладач внутрішньої медицини, медсестринства у внутрішній медицині, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
Лиськів Анатолій Михайлович – викладач внутрішньої медицини та невідкладних станів у внутрішній медицині, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
Москалюк Людмила Анатоліївна – викладач медсестринства у внутрішній медицині, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Дикунець Альона Віталіївна – викладач медсестринства у внутрішній медицині та догляду за хворими і медичної маніпуляційної техніки, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.
Глушковська Наталія Володимирівна – викладач основ медсестринства та догляду за хворими і медичної маніпуляційної техніки, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.
Горячий Анатолій Анатолійович – викладач сімейної медицини та медсестринства в сімейній медицині, спеціаліст другої кваліфікаційної категорії.
Куца Олеся Олександрівна – викладач основ медсестринства та догляду за хворими і медичної маніпуляційної техніки, спеціаліст другої кваліфікаційної категорії, науковий співробітник (сестринська справа, акушерство).
З метою реалізації основних завдань в підготовці молодших медичних фахівців предметною цикловою комісією накреслені основні напрями роботи:
– удосконалення навчально-методичного забезпечення дисциплін циклу для підвищення рівня викладання відповідно до сучасних вимог;
– забезпечення умов ефективного викладання терапевтичних дисциплін через упровадження традиційних та інноваційний форм, методів та прийомів навчання;
– підвищення професійної якості підготовки викладачів шляхом ефективної організації науково-пошукової та дослідницької роботи викладачів над індивідуальними методичними проблемами;
– розвиток творчої активності студентів, залучення їх до науково- пошукової роботи та дослідницької діяльності;
– формування в студентів системи професійних знань, умінь та навичок та вмілого їх використання для вирішення пізнавальних і практичних завдань через залучення їх до самостійної роботи.
У розпорядженні ПЦК знаходяться дев’ять навчальних кабінетів та два комп’ютерних класи, а також дві навчальні кімнати на базі Чемеровецької ЦРЛ.
Практичні заняття з дисциплін терапевтичного циклу проводяться в кабінетах доклінічної практики:
– кабінет внутрішньої медицини» №1 (завідувач Лиськів А.М.);
– кабінет внутрішньої медицини» №2 (завідувач Задорожний Р.В.);
– кабінет медсестринства у внутрішній медицині №1 (завідувач Дикунець А.В.);
– кабінет медсестринства у внутрішній медицині №2 (завідувач Москалюк Л.А.);
– кабінет основ медсестринства №1 (завідувач Глушковська Н.В.);
– кабінет основ медсестринства №2 (завідувач Куца Л.О.);
– кабінет догляду за хворими та медичної маніпуляційної техніки (завідувач Кузняк О.В.) ;
– кабінет сімейної медицини (завідувач Горячий А.А.).
Під керівництвом викладачів ПЦК терапевтичного профілю працюють предметні гуртки:
– внутрішньої медицини (керівник Лиськів А.М.);
– медсестринства у внутрішній медицині (керівниця Москалюк Л.А.);
Працюючи над методичною проблемою ПЦК, члени методкомісії переконані, що самостійна робота – це важливий засіб формування самостійності студентів в засвоєнні знань, який реалізується в самовиявленні внутрішньої потреби в знаннях, пізнавальних інтересах, захопленості, творчому мисленні студентів. Насамперед, члени ПЦК враховують посилення методологічної ролі лекції в організації самостійної роботи студентів.
Найчастіше матеріал лекції подається таким методом як граф-логічною структурою. Застосування досвідченими викладачами граф-логічних структур дає можливість:
– викладати те чи інше питання при одному погляді на схему;
– уникати повторень як викладачем, так і студентом; дозволяє уніфікувати навчальний матеріал;
– нічого не упустити, не забути та об’єктивно визначити зміст заняття, забезпечуючи однозначність і послідовність викладу;
– сприяти послідовному виявленню міжпредметних та внутріпредметних зв’язків;
– керувати пізнавальною діяльністю студентів та полегшувати можливість контролю знань студентів.
На практичних заняттях предметів внутрішньої медицини найбільш продуктивними методами навчання є:
– тренінгові технології;
– технології навчання у співпраці.
Під час вивчення тієї чи іншої теми викладачі використовують широкий та багатогранний спектр професійних умінь – це:
– уміння обстежувати пацієнта;
– розпізнання типової і атипової клінічної картини;
– уміння проводити диференціальну діагностику;
– уміння визначати індивідуальну схему лікування;
– надавати невідкладну допомогу;
– проводити профілактичні заходи;
– уміння проводити діагностичні і лікувальні маніпуляції; процедури, догляд в нестандартних умовах. Метод формування умінь – це професійний тренінг, який полягає в багаторазовому вирішені завдань і навиків, як в стандартних так і нестандартних умовах.
На кожному практичному занятті практичний тренінг організовується шляхом об’єднання студентів у малі групи, перевага яких в наступному:
– допомагає розв’язанню міжособистісних проблем;
– сприяє навчанню новим навичкам, експериментувати з різними стилями стосунків серед студентів;
– забезпечується емоційний зв’язок, співпереживання, симпатія, які виникають в процесі навчання;
– взаємодія в групі створює напруження, яке допомагає з’ясувати психологічні проблеми кожного;
– група полегшує процеси самовдосконалення, самопізнання.
Члени методичної комісії намагаються працювати над оптимізацією процесу навчання студентів, використовуючи одночасно декілька методів контролю-це індивідуальний, груповий, що дозволяє максимально охопити контролем навчальний матеріал і досягти значної активізації студентів і забезпечувати зворотній зв’язок.
Використання ситуаційних задач вимагає від викладачів чіткого визначення пізнавальних можливостей.
Викладачі під час викладу теоретичного матеріалу, його аналізу, проведення практичної роботи біля ліжка хворого, рішення професійних задач використовують різноманітні рівні проблемності.
Члени ПЦК переконані, що найбільш раціональний метод у формуванні практичних умінь і навичок відіграють заняття у відділеннях ЦРЛ. На практичних заняттях, які проходять на базі відділень районної лікарні, радять, що в роботі з пацієнтом треба проявляти терпіння, виховувати в собі вміння переконувати, співчувати. Дають зрозуміти студентам, що необхідно вміло пояснювати, що лікування необхідне тому, щоб пацієнт знову став здоровим.
Професійній підготовці сприяють організовані та ефективно застосовані фрагменти рольової чи ділової гри, які проводяться у випадку відсутності тематичних хворих.