Вся педагогічна та професійна діяльність членів ЦК спрямована на озброєння знаннями точних наук та виховання особистості кмітливої, самостійної, творчої – це вимоги сьогодення, соціальне замовлення інформаційного суспільства.
Визначені завдання та поставлена мета вимагають пошуку нових форм, методів організації навчально-виховного процесу, які б дозволили:
– забезпечити високий інтелектуальний рівень майбутніх фахівців, які уміють самостійно здобувати й застосовувати на практиці знання;
– розвивати у кожного здобувача освіти як творчу особистість до практичної роботи;
– залучати кожного здобувача освіти до активної пізнавальної діяльності;
– формувати навички пізнавальної та дослідницької діяльності;
– розвивати критичне мислення;
– формувати вміння спілкування з одногрупниками в процесі навчання точних наук.
Члени ЦК переконані, що технологія формування та розвитку критичного мислення – це одна з інноваційних технологій, що допомагає здобувачу освіти не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє розвитку його особистісних рис, нахилів та уподобань.
Основна мета викладачів циклової комісії на заняттях при упровадженні основної методичної проблеми ЦК:
– створити ситуацію успіху для розвитку особистості здобувача освіти;
– дати можливість кожному вихованцю відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили;
– допомогти здобувачу освіти зрости в умовах успіху;
– дати відчути радість від здолання труднощів;
Технологія формування критичного мислення має інноваційний характер.
Вона сприяє:
– ефективному застосуванню нових знань, опираючись на засвоєний раніше матеріал;
– виробленню вміння діяти й приймати рішення самостійно чи в складі малої групи та розв’язувати ситуації;
– шукати, компонувати й застосовувати нову інформацію з різноманітних джерел, використовуючи ІКТ для виконання конкретних завдань;
– розвиває критичне мислення й прагнення творчості та саморозвитку; застосовувати свої знання в повсякденному житті;
– формує бажання й здатність самостійно вчитися.
У викладачів циклу розроблені комплекси навчально–методичного забезпечення з дисциплін циклу, які включають типові навчальні програми з дисциплін, робочі програми, плани занять, конспекти лекцій, відеосупровід, електронні лекції, відеодосліди, дидактичні матеріали, тексти обов’язкових контрольних та самостійних робіт, тексти завдань по підготовці до державної підсумкової атестації з математики, засоби поточного контролю, перелік основної та додаткової літератури з дисциплін. Для забезпечення самостійної роботи здобувачів освіти підготовлені членами методичної комісії методичні вказівки та рекомендації, індивідуальні семестрові завдання. Створений дидактичний матеріал для проведення занять з фізики та астрономії, математики, інформатики, наявна тематична картотека, табличний фонд.
Для ефективного та якісного викладання загальноосвітніх компонентів в коледжі створені 3 кабінети:
– кабінет фізики (завідувач кабінету Аліна ГОРЯЧА );
– кабінет математики (завідувач кабінету Інна БЕРЛАДІН);
– кабінет інформатики (завідувач кабінету Андрій ГАЄВСЬКИЙ);
Кабінети (лабораторії) обладнанні відповідно до вимог Положення про навчальні кабінети у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом МОН України від 20.07.2004 року №601. В кожному з них є паспорт навчального кабінету.
Викладачі циклу готують здібних здобувачів освіти до участі в міських та обласних олімпіадах, на яких здобувачі освіти займають призові місця.
Успішній реалізації методичної проблеми циклової комісії загальноосвітніх компонентів сприяють успішно проведенні позааудиторні заходи під час проведення тижня знань, в програму якого входять інтелектуальні ігри, відеолекторії, конкурси, вікторини, тренінги. Працює три гуртки: фізичний «Квант», математичний, та гурток інформатики «Еврика». Щорічно здобувачі освіти працюють над науково-пошуковими роботами.
Фізична культура та здоров’я
Основна увага зосереджена на реалізації методичної проблеми «Виховання фізичної культури здобувачів освіти молоді в сучасних умовах – пріоритетна програма якісної підготовки майбутніх спеціалістів для сфери охорони здоров’я»
Василь ГУК – викладач фізичної культури та здоров’я, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач.
Юрій ВОЙТОВ – викладач фізичної культури та здоров’я, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
Викладачами визначені основні напрями педагогічної діяльності:
– покращення фізичного та духовного стану здобувачів освіти молоді навчального закладу;
– створення умов для формування фізичної культури особистості;
– розвиток та покращення головних життєво важливих рухових якостей та здібностей майбутніх молодших спеціалістів.
Метою діяльності фізичної культури є:
– створення умов для формування фізично загартованих та гармонійно розвинених фахівців;
– формування мотиваційного аспекту щодо занять фізичною культурою задля розвитку фізичного і морального становлення особистості, її підготовки до активної професійної діяльності;
– установка на ведення здорового способу життя, постійне фізичне самовдосконалення та самовиховання.
Основна мета реалізується комплексним підходом до розв’язання завдань:
• формування мотивів здорового способу життя здобувачів освіти;
• широке залучення здобувачів освіти до занять фізичної культури задля удосконалення функціональних можливостей організму та розвитку основних систем життєзабезпечення;
• формування навичок щоденних самостійних занять фізичними вправами, набуття знань з фізичного виховання та основ здоров’я;
• виховання інтересу, потреб і звичок до занять вправами в позааудиторний час.
В коледжі є належна навчально-матеріальна база для занять фізичної культури та здоров’я:
– ігрова зала;
– гімнастична зала;
– тенісна зала;
– тренажерна зала для юнаків і дівчат.
Для здобувачів освіти створені умови для поповнення ресурсу здоров’я шляхом постійного і регулярного заняття фізкультурою та спортом. Викладачами правильно організований режим освітнього процесу, складовою якого є заняття, які проводяться згідно з робочою навчальною програмою. Викладачі забезпечують проведення занять оздоровчого і лікувально-профілактичного напрямів в основних та спеціальних групах з використанням сучасних методів контролю за функціональними можливостями організму здобувача освіти. На заняттях майбутні молодші фахівці удосконалюють свою спортивну майстерність у різних видах спорту, які забезпечують стабільну фізичну активність організму.
Стратегічне завдання циклової комісії – це зміцнення здоров’я здобувачів освіти та систематичний контроль за його станом, організація активного відпочинку здобувачів освіти, розвиток спортивних традицій та примноження спортивної сили навчального закладу.
В коледжі працюють такі спортивні секції:
– волейбольна (керівник секції ВАСИЛЬ ГУК)
– баскетбольна (керівник секції Юрій ВОЙТОВ );
– легкої атлетики ( керівник секції Юрій ВОЙТОВ);
– тренажерна зала (керівник Василь ГУК )
Робота секцій спланована, заняття проводяться систематично, згідно з розкладом занять. Участь здобувачів освіти в спортивних секціях забезпечує їх фізичну підготовку, загалом підвищує рівень фізичної та розумової працездатності.
У спортивних секціях займаються здібні здобувачі освіти, які мають достатню фізичну підготовку і бажають займатися спортом. Є активними учасниками різних спортивно-масових змагань, зокрема беруть участь в:
Участь в районних змаганнях до Дня фізкультурника з різних видів
Проблеми навчання та фізичного є важливою проблемою розгляду на засіданнях циклової комісії, де розглядаються актуальні питання:
– впровадження інноваційних технологій в освітній процес;
– шляхи удосконалення фізичного виховання молоді, виходячи із завдань освіти України;
– збереження традицій фізкультурно-оздоровчої та спортивно-масової роботи здобувачів освіти в коледжі.
Таким чином викладачі наполегливо та цілеспрямовано працюють над залученням здобувачів освіти до щоденних занять фізичною культурою та спортом як невід’ємної частини заходів з профілактики захворюваності, підвищення продуктивності навчальної діяльності, створення умов для активного відпочинку здобувачів освіти та викладачів.