Атестаційний період – це надзвичайно важливий етап діяльності коледжу. Досвід багатьох навчальних закладів свідчить, що атестація відіграє основну роль у становленні, згуртуванні та вихованні творчого колективу. Під час атестації вивчаються професійні якості педагогічного працівника, його сильні та слабкі сторони, рівень загальної культури, створюються оптимальні умови для вивчення і впровадження передового педагогічного досвіду кращих педагогічних працівників навчального закладу.

Атестація педагогічних працівників – це система заходів, спрямована на всебічне комплексне оцінювання їх педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність педагогічного працівника займаній посаді, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання (частина І ст.50 “Закону України про освіту") .

Метою атестації є стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу й авторитету, забезпечення ефективності освітнього процесу.
Основними принципами атестації є відкритість та колегіальність, гуманне та доброзичливе ставлення до педагогічного працівника, повнота, об'єктивність та системність оцінювання його педагогічної діяльності.
Атестація педагогічних працівників навчальних та інших закладів є обов'язковою.
Завдання атестації: сприяти підвищенню кваліфікації педагогічних працівників шляхом оцінювання професійних знань викладачів, методики викладання, виховання та  спрямована на оцінку досягнень педагогічного працівника у його діяльності, на заохочення його успіхів у справі навчання та виховання здобувачів освіти.
Умовою атестації педагогічного працівника є обов’язкове проходження ним у міжатестаційний період  підвищення кваліфікації у порядку визначеному законодавством.
Атестація педагогічних працівників закладів освіти проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» (ст. 54), Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 805 від 09 вересня 2022 року, зареєстрованому в Міністерстві юстиції 21 грудня 2022 року за № 11649/38985.

Атестація – одне з найскладніших і найважливіших управлінських та методичних питань коледжу. Її безпосередніми організаторами і керівниками в коледжі є директор та його заступник. Як правило, роботу, пов'язану з атестацією педагогічних працівників, згідно з розподілом функціональних обов'язків, організовують і проводять заступник директора з навчальної роботи та методист. Їх обов'язком перш за все є створення у коледжі системи атестаційної роботи.
Отже, атестація педагогічних працівників може виконати покладену на неї функцію лише за умови включення її, з одного боку, в систему управлінської діяльності та, з іншого боку, в систему методичної роботи, спрямованої на забезпечення розвитку творчої ініціативи, підвищення рівня професійної майстерності та якості педагогічних працівників.

У ході підготовки та проведення атестації педагогічних працівників доцільно дотримуватися наступних положень:
– Підготовка, проведення атестації, а також її результати повинні бути спрямовані на утвердження високої ролі викладача, на підвищення його авторитету в колективі коледжу, серед здобувачів освіти та їх батьків.
– Усі нормативні документи, інформація про атестацію, її форми, види, кваліфікаційні вимоги до педагогічних працівників, зразки атестаційної документації мають бути доступними для педагогічних працівників, що атестуються.
– Робота атестаційних комісій повинна бути спрямована на виявлення успіхів і прорахунків у педагогічній діяльності, які виявляються у розумінні педагогічними працівниками мети освіти на сучасному етапі.
– Атестація педагогічного працівника розглядається як процес що триває протягом навчального року і має три складові: аналітичну, організаційну, методичну.
– За кожною складовою атестаційного процесу повинен здійснюватися всебічний моніторинг. Моніторингові дослідження під час підготовки та проведення атестації педагогічних працівників мають значення у формуванні системності атестації, об'єктивності її проведення, необхідності відповідних коригувань.

Нормативно-правове забезпечення атестації педагогічних працівників

 Переважна більшість запитань, які виникають у процесі атестації, урегульовано чинним Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників України, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 09.09.2022 р. № 805 “Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників”, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 21.12.2022 р. за № 11649/38985 . Однак питання проведення атестації педагогічних працівників коледжу регулюють ще й інші нормативно-правові акти.
Кодекс законів про працю України (ст. 40,41,96).
Закони України:
• “Про освіту” (ст. 54-58);
• “Про фахову передвищу освіту”

Постанови Кабінету Міністрів України:
• від 14.06.2000 р. №963 “Про затвердження переліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників”;
• від 17.03.2021 р. №216 “Про внесення зміни до перпеліку посад педагогічних та науково-педагогічних працівників":
• від  23.12.2015 №1109 “Про затвердження переліку кваліфікаційних категорій і педагогічних звань педагогічних працівників";
• від 27.12.2018 р. №1190 “Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників"

Накази МОН  України:
• Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.09.2024 р. № 1277 “Про внесення змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників”

Лист Департаменту освіти і науки Хмельницької ОВА:
Про атестацію педагогічних працівників закладів освіти області у 2025-2026 н.р."

Додаток

Атестація - крок за кроком

Атестація педагогічних працівників 2025-2026

Атестація педагогічних працівників проводиться з метою активізації їх професійної діяльності, стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня фахової майстерності, розвитку творчої ініціативи, підвищення престижу і авторитету викладацької праці та забезпечення ефективності освітнього процесу.

Алгоритм проведення атестації
Накази

“Про створення атестаційної комісії у 2025-2026 н.р."

“Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників коледжу в 2025-2026 н.р."

Про затвердження списків педагогічних працівників, які атестуються в 2025-2026 н.р.

Порядок визнання документів та результатів навчання за програмами підвищення кваліфікації та інформальної освіти педагогічних працівників ЧМФК

Атестаційна комісія 2025-2026 н.р.

Атестаційна комісія створюється у коледжі наказом директора.
Атестаційна комісія коледжу:
– розглядає документи, подані педагогічними працівниками (крім директора) коледжу;
– встановлює їх відповідність вимогам законодавства та вживає заходів щодо перевірки їх достовірності (за потреби).
– приймає рішення про:
– відповідність (невідповідність) педагогічних працівників коледжу, займаним посадам;
– присвоєння (підтвердження) кваліфікаційних категорій і педагогічних звань або про відмову в такому присвоєнні (підтвердженні).
У разі відмови у присвоєнні (підтвердженні наявної) кваліфікаційної категорії «спеціаліст першої категорії» чи «спеціаліст вищої категорії» і присвоєнні (підтвердженні) відповідної нижчої кваліфікаційної категорії атестаційною комісією приймається рішення про відмову у присвоєнні та/або підтвердженні раніше присвоєного педагогічного звання.

План роботи атестаційної комісії на 2025-2026 н.р.
Графік  роботи атестаційної комісії на 2025-2026 н.р.
Функціональні обов´язки членів атестаційної комісії
 

Підсумки атестації. Накази

Наказ про результати атестації педагогічних працівників у 2024-2025 навчальному році 
 

Звіт про атестацію педагогічних працівників у 2024 - 2025 н. р.

Цифрові показники за підсумками атестації у 2024-2025 н.р.