Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки хірургічних дисциплін
Хірургічні дисципліни – це «божественне мистецтво, предмет якого прекрасний і священний людський образ».
Гете, поет, філософ і лікар.
Хірургічні дисципліни вважаються важливою складовою у підготовці фахових молодших бакалаврів.
Циклова комісія професійної і практичної підготовки хірургічних дисциплін працює відповідно до розробленого Положення про циклову комісію коледжу.
Забезпечує навчання в навчальному закладі за освітньо-професійним ступенем – фаховий молодший бакалавр з таких спеціальностей: 223 Медсестринство. ОПП Лікувальна справа та ОПП Сестринська справа.
Циклова комісія працює над реалізацією методичної проблеми «Використання сучасних педагогічних технологій як форма підвищення якості підготовки майбутніх фахових молодших бакалаврів – медиків на заняттях хірургічних дисциплін».
Предметна циклова комісія включає такі дисципліни :
– хірургія, медсестринство в хірургії;
– невідкладні стани в хірургії;
– онкологія, медсестринство в онкології;
– офтальмологія, медсестринство в офтальмології;
– отоларингологія, медсестринство в отоларингології;
– анестезіологія та реаніматологія; медсестринство в анестезіології та реаніматології.
Матеріально-технічна база циклу складається з кабінетів доклінічної практики в коледжі та навчальних кабінетів на базі стаціонарного відділення КНП “Чемеровецької багатопрофільної районної лікарні.
– кабінет доклінічної практики з хірургії (завідувач Чорна Г.П.)
– кабінет доклінічної практики з медсестринства в хірургії (завідувач Задорожний А.Й.)
– кабінет доклінічної практики з вузьких спеціальностей (завідувач Гладкий М.І.)
– кабінет доклінічної практики з реаніматології та анестезіології (завідувач Задорожний А.А.).
До складу предметної циклової комісії входить п’ять викладачів.
Голова циклової комісії професійної та практичної підготовки хірургічних дисциплін Людмила Москалюк – викладач медсестринства у внутрішній медицині та онкології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший викладач.
Члени циклової комісії:
– Гладкий М.І. – викладач офтальмології та отоларингології;
– Задорожний А.А. – викладач медсестринства в хірургії;
– Задорожний А.Й. – викладач медсестринства в хірургії;
– Чорна Г.П. – викладач хірургії та невідкладних станів у хірургії;
– Москалюк Л.А. – викладач онкології та медсестринства в онкології.
Основні завдання діяльності предметної циклової комісії хірургічних дисциплін :
– постійне впровадження у освітній процес сучасних досягнень методичної та медичної науки; нових методів діагностики та надання медичної допомоги пацієнтам;
– проведення професійного виховання майбутніх медичних фахівців, спрямованого на формування високих моральних якостей: гуманізму, милосердя, відповідальності та сумлінності у виконанні професійних обов’язків.
Для реалізації основної методичної проблеми та завдань визначені основні напрями роботи ЦК:
– інформаційне забезпечення педагогічних працівників з питань педагогіки, методики та психології;
– впровадження форм та методів інноваційних технологій (ІКТ, інтерактивного навчання, проектних технологій; технологій розвитку критичного мислення);
– створення умов для розвитку творчих здібностей студентів, формування в них навичок науково-пошукової роботи;
– спрямування освітньої діяльності на розвиток та удосконалення професійних знань, умінь та навичок шляхом залучення до активної самостійної діяльності в аудиторний та позааудиторний час;
– урізноманітнення форм і методів самостійної діяльності студентів в позааудиторний час.
Основна мета науково-методичної роботи – якісна підготовка майбутніх фахових молодших бакалаврів до професійної діяльності в умовах реформування галузі охорони здоров’я України.
Для кожного члена методичної комісії навчальна дисципліна є засобом власного саморозвитку і формування у майбутніх медиків клінічного та творчого мислення. Викладачі прагнуть бути не «постачальником» суми знань, які потрібно запам’ятати, а цілеспрямовано формують особистість та майбутнього фахівця, який здатний самостійно здобувати знання.
Для налагодження самостійної практичної роботи викладачі циклової комісії створюють необхідну навчально-методичну документацію, дидактичний та роздавальний матеріали.
Для активного сприйняття змісту заняття упроваджують як традиційні, так і інноваційні форми та методи навчання – це фрагменти рольової гри, практичний тренінг, кейс-метод, інтерактивні вправи «Ланцюжок думок», «Мікрофон», «Я-тобі, ти-мені» та ін.
Члени методичної комісії працюють над виробленням єдиної методики викладання на практичних заняттях, яка ґрунтується на моделюванні професійної діяльності з відпрацюванням практичних навичок.
Імітація студентами професійної діяльності в ході вирішення ситуаційних завдань забезпечує оволодіння необхідними професійними уміннями та навичками.
З метою розвитку клінічного та критичного мислення члени ПЦК використовують активні методи навчання – метод case-study, проблемні запитання.міжпредметну інтеграцію, фрагменти рольової гри тощо.
Велика увага приділяється підготовці та проведенню позааудиторної роботи: участь студентів в предметних гуртках.
Працюють такі предметні гуртки:
– гурток хірургії (керівник Чорна Г.П);
– гурток медсестринства в хірургії (керівник Задорожний А.Й);
При навчальних кабінетах працюють творчі групи студентів, які займаються науково-пошуковою роботою з актуальних тем хірургічного профілю.
Члени методичної комісії організовують і проводять тижні наук хірургічного профілю. Використання сучасних форм проведення активізує участь майбутніх медиків в різноманітних заходах професійного спрямування, сприяє виявленню здібних студентів, які беруть участь у внутріколеджному загальному конкурсі «Кращий за професією».
Підсумки проведеного тижня обговорюється на засіданні предметної циклової комісії.
Матеріали тижня оформляються у збірник «Портфоліо педагогічної майстерності циклової комісії».
Заходи які проведені