Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки вузьких спеціальних дисциплін
Тільки професія медика приносить дієву допомогу людям.
Предметна циклова комісія професійної та практичної підготовки вузьких спеціальностей працює відповідно до Положення про предметну циклову комісію в коледжі.
Є важливим структурним навчально-методичним підрозділом коледжу, що проводить навчальну, виховну та науково-методичну роботу з кількох споріднених навчальних дисциплін.
Очолює предметну циклову комісію досвідчений викладач Шерстюк Л.А.– викладач неврології та психіатрії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
Викладацький склад ПЦК вузьких спеціальних дисциплін представлений 7 викладачами:
– Шерстюк Л.А. – викладач неврології та психіатрії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач-методист.
– Гордійчук Т.М.– викладач інфектології, медсестринства в інфектології, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, викладач – методист.
– Гречанюк О.В.– викладач медсестринства в неврології та психіатрії, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії.
– Деберчук Н.М. – викладач геріатрії та геронтології, медсестринства в геріатрії та геронтології, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.
– Дромашко М.В.– викладач дерматовенерології, медсестринства в дерматовенерології, спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.
– Мазур О.О.– викладач ВМП та медицини надзвичайних ситуацій, спеціаліст.
– Новосилецька А.М. – викладач основ медичної та соціальної реабілітації, спеціаліст.
Основна мета діяльності предметної циклової комісії:
– створення умов для розвитку творчого потенціалу членів ПЦК і студентів;
– сприяння вдосконаленню педагогічної майстерності викладачів методичної комісії;
– оволодіння членами ПЦК сучасними інноваційними формами, методами та прийомами навчання і виховання, ефективне та раціональне впровадження їх в освітній процес.
Основні напрями роботи предметної циклової комісії
– здійснювати особистісно зорієнтований підхід в навчанні і вихованні студентів з метою реалізації суб’єктивних взаємовідносин між викладачем і студентами;
– використовувати сучасні форми і методи навчання на основі впровадження форм і методів інноваційних технологій;
– працювати над удосконаленням форм і методів контролю та оцінки знань, умінь, навичок студентів;
– розвивати клінічне мислення студентів шляхом впровадження проблемного навчання, міжпредметної інтеграції, наочності, урізноманітнення форм та методів самостійної роботи;
– здійснювати превентивне виховання засобами інформаційно-комунікаційних технологій.
Основним завданням діяльності ПЦК є підготовка професійно компетентних, високоінтелектуальних фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста, вдосконалення лікувально-консультативної роботи членів методичної комісії шляхом забезпечення тісної співпраці з системою практичної охорони здоров’я.
Основна методична проблема, над якою працює предметна циклова комісія «Забезпечення в студентів високих моральних якостей, подолання шкідливих звичок і навичок шляхом здійснення превентивного виховання та ефективного застосування ІКТ».
Система навчально-виховних заходів предметної циклової комісії спрямована на підвищення якості підготовки медичних фахівців та реалізації методичної проблеми ПЦК.
З огляду на визначену чітку мету превентивного виховання члени предметної циклової комісії з вузьких спеціальностей основну увагу спрямовують на вироблення нової філософії виховання, на підвищення наукового рівня педагогічної технології навчання і виховання та визначення шляхів покращення педагогічної майстерності в упровадженні форм і методів інноваційних технологій, розробку нових стратегій навчання і виховання студентської молоді. Практика профілактичної діяльності викладачів ПЦК з вузьких спеціальностей ґрунтується на демократичній основі, де розглядається молода людина як суб’єкт превентивного процесу.
В предметній цикловій комісії склалась певна система формування здорового способу життя серед студентів коледжу. Як показує досвід, значну інформацію про здоровий спосіб життя студенти отримують на заняттях під час вивчення предметів з вузьких спеціальностей. Для кращого засвоєння нового матеріалу та емоційного викладу члени методичної комісії упроваджують інформаційні технології. Зокрема, мультимедійні презентації тем сприяють ефективному засвоєнню того, що вивчається. Відеофрагменти у поєднанні зі словом викладача діють на емоційно-психологічний стан молодої людини, роблять навчання цікавим.
Члени предметної циклової комісії намагаються забезпечити співпрацю викладача та студента, їхнє взаєморозуміння; створити необхідні умови взаємодії та взаємної відповідальності, забезпечити високу мотивацію всіх учасників освітньої взаємодії.
Членами методичної комісії проводиться роз’яснювально-просвітницька робота серед студентської молоді.
Предметна циклова комісія вузьких спеціальностей забезпечує підготовку майбутніх медичних фахівців за освітньо-кваліфікаційним рівнем молодшого спеціаліста з таких спеціальностей як «Лікувальна справа», «Сестринська справа».
Члени методичної комісії наполегливо працюють над удосконаленням методики та методичного забезпечення сучасного заняття, методичним забезпеченням позааудиторної самостійної роботи студентів, систематизацією комплексів навчально-методичного забезпечення дисциплін циклу. Наполегливо працюють над:
– втіленням методичної теми, над якою працюють викладачі циклу;
– узагальненням кращого педагогічного досвіду досвідчених викладачів циклу;
– виконанням графіка проведення відкритих занять;
– виконанням графіка проходження курсової перепідготовки;
– удосконаленням рівня підготовки необхідної навчально-методичної документації та комплексного навчально-методичного забезпечення дисциплін циклу;
– проведенням виховних заходів професійного напряму;
– покращенням якості знань студентів з предметів циклу;
– стану науково-пошукової роботи як викладачів так і творчих груп студентів.
З метою комплексного впровадження методичної проблеми в освітній процес викладачі ефективно використовують як традиційні так і нетрадиційні форми, методи та прийоми навчання (міжпредметна інтеграція, наочність, елементи проблемності, самостійна робота студентів тощо). Позитивні результати в інтенсифікації навчального процесу дає використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання (навчальних відеофільмів, відеороликів, мультимедійних презентацій тощо). На заняттях викладачі використовують сучасні методи навчання, серед яких віддають перевагу кейс-методу, методу «мозкового штурму», методу аналізу конкретних ситуацій, роботі «малих груп», нескінченний ланцюжок думок, рішення ситуаційних задач, тестовий контроль тощо.
Викладачі предметної циклової комісії беруть активну участь у створенні та вдосконаленні методичних розробок, рекомендацій для позааудиторної самостійної роботи студентів, для організації групових та індивідуальних консультацій, додаткових занять. Ними розроблені, систематизовані та створені банки тестових завдань, ситуаційних задач, фрагменти рольових ігор тощо.
Члени ПЦК організовують та залучають здібних студентів в творчі групи для науково-пошукової діяльності, які працюють над реалізацією визначених актуальних тем. Під керівництвом викладачів студенти проводять науково-пошукову роботу, результати якої обговорюються і заслуховуються на засіданнях предметних гуртків та під час проведення тижня циклової комісії.
Вихованню активної професійної та громадянської позиції, навчання основним принципам побудови професійної кар’єри, навичкам поведінки в колективі, суспільстві сприяють заходи тижня знань предметів професійної та практичної підготовки з вузьких спеціальностей. В його програму входять заходи, які розширюють знання з предметів циклу, стимулюють творчу діяльність студентів та розвивають їх клінічне мислення.
Здійснюють проведення тижнів предметної циклової комісії, під час яких презентують найкращі методичні напрацювання, проводять відкриті заняття, обговорюють результати роботи творчих груп студентів в предметних гуртків. Організовують студентів на цікаві та змістовні заходи професійного змісту: інтелектуальні ігри «Найрозумніший», «Хто кращий», акції «Молодь обирає майбутнє», «За здоровий спосіб життя», благодійні поїздки в будинок-інтернат для людей похилого віку, зустрічі-тренінги з учасниками АТО, практичний тренінг «Знавець».
Для ефективного навчання та гурткової роботи студентської молоді в коледжі діють кабінети доклінічної практики з дисциплін циклу:
– кабінет неврології і психіатрії (завідувач Шерстюк Л.А.)
– кабінет ВМП та медицини надзвичайних ситуацій (завідувач Мазур О.О.)
– кабінет інфектології (завідувач Гордійчук Т.М.)
– кабінет дерматовенерології (завідувач Дромашко М.В.)
– кабінет геронтології та геріатрії (завідувач Деберчук Н.М.)
– кабінет основ реабілітації та фізіотерапії (завідувач Новосилецька А.М.)
З метою вирішення важливих питань навчання та виховання студентів та розгляду робочих навчальних планів, комплексів методичного забезпечення дисциплін, екзаменаційної документації, аналізу успішності студентів та приймання відповідних заходів щодо її покращення, оцінювання професійного та наукового зростання кожного члена ПЦК, а також вироблення рекомендацій щодо атестації викладачів тощо щомісячно проводяться засідання методичної комісії.
Цілеспрямовано надається методична допомога та здійснюється контроль за педагогічною діяльність викладачів в період підготовки і проведення чергової та позачергової атестації. Члени методичної комісії звітують про проведену роботу за міжатестаційний період на засіданні предметної циклової комісії, розширеному засіданні ПЦК, засіданні педагогічної ради. Представлені портфоліо викладачами, які атестуються, у вигляді мультимедійних презентацій дають можливість членам педагогічного колективу та атестаційній комісії ознайомитися із системою роботи чи досвідом викладачів.
Таким чином викладачі предметної циклової комісії сприяють формуванню особистої думки студентів, прагнуть підготувати не тільки висококваліфікованих майбутніх спеціалістів, а і всебічно розвинену, гармонійну особистість – громадянина України.