Для досягнення успіху в ХХІ столітті потрібні знання і вміння критично мислити, а також необхідна технічна кваліфікація, тому здобувачі освіти повинні отримувати навички інформаційних технологій.
У процесі модернізації освіти критичне мислення та інформатизація виділяється в якості основних пріоритетів.
Сьогодні кожен викладач циклової комісії готує і проводить заняття з використанням нових інформаційних інтерактивних та комунікаційних технологій. Такі заняття наочні, інформативні, барвисті, інтерактивні, економлять час викладача і здобувачів освіти.
Розвиток критичного мислення сприяє:
• поліпшенню якості навчання здобувачів освіти;
• зміні в методах і організаційних формах роботи здобувачів освіти;
• готовності і здатності здобувачів освіти ефективно працювати в новому інформаційному середовищі;
• формуванню у здобувачів освіти вміння вчитися, готовності і здатності продуктивно працювати в колективі, вирішувати завдання, взяті із реального життя.
З метою забезпечення контакту з аудиторією викладачі природничих предметів використовують різноманітні методи викладу: розповідь, пояснення, бесіда. Практикують подачу матеріалу не в готовому вигляді, а перед здобувачами освіти ставлять проблеми для самостійного вирішення.
Розвитку самостійності мислення, саморозвитку та самовдосконалення сприяють випереджувальні індивідуальні та групові завдання.
У своїй практичній діяльності з навчання здобувачів освіти Оксана Павлівна Юрчук працює над реалізацією викликів розвитку критичного мислення при засвоєні знань та реалізації їх у практичній діяльності .
Для досягненя прставленої мети використовує різні форми та методи роботи : усний , словесно-графічний, наочний , практичний , презентаційний.
Випереджувальні завдання носять різний характер – порівняльний, ознайомлювальний та творчий.
· На лабораторних та практичних освітніх компонент викладачі звертають увагу на формування самостійності здобувачів освіти, використовуючи такі стратегії розвитку критичного мислення:
· розв’язання ситуаційних задач ;
· розв’язання кросфордів;
· піготовка і обговорення міні –пєктів;
· тренінги із засвоєння практичних навиків;
· вікторини ;
Уланівська А.В. – на практичних заняття з онов латинської мови зі здобувачами освіти спеціалізації «Лікувальна справа», викладач забезпечує умови для успішного навчання та виховання здобувачів освіти , використовуючи різноманітні інтерактивні методи навчання: інтерактивні вправи «Знаю-хочу дізнатися-дізнався», «Словесний теніс», хвилинки «Цікаво знати».
Для активізації пізнавальної діяльності здобувачів освіти вдало організовує самостійну практичну роботу, де здобувачі освіти працюючи в «малих групах», методом інтерактивної вправи «Навчаючи-вчуся» засвоюють різноманітні грецькі словотворчі елементи.
«Господарями» заняття є здобувачі освіти, а викладач спрямовує їх діяльність в правильне русло, навчає, виправляє та підтримує атмосферу творчості та ініціативи.
З метою удосконалення навчальної діяльності здобувачів освіти, члени ЦК оптимально поєднують традиційні та інноваційні методи. З успіхом використовують інтерактивні вправи: «Робота в парах», «Навчаючи – вчуся», «Мікрофон», «Займи позицію», «Акваріум», «Мозковий штурм», «Фішбоун» та інші.
Тренінг — це розминка для душі, розуму і тіла, а також навчання та новий досвід.
В рамках проведення тижня ЦК освітніх компонентів ,що формують загальні компетентності викладач Уланівська А.В. проводила психологічні тренінги:
«Пізнай самого себе»
Мета: вчити здобувачів освіти пізнавати свій внутрішній світ і світ ближнього; формувати адекватну самооцінку, виховувати самоповагу і повагу до інших; розвивати почуття відкритості та довіри; cприяти розвитку самоусвідомлення та самосприйняття особистості.
«Профілактика та подолання стресових станів»
Мета: підвищення психологічної грамотності, здійснення профілактики стресів перед ЗНО, формування в здобувачів освіти орієнтації на збереження свого психічного здоров’я, тренування вмінь виражати свій емоційний стан, виявляти й усвідомлювати свої почуття та переживання людей які з тобою поруч, практикувати способи саморегуляції , досягати емоційної рівноваги.
Важливим компонентом сучасних занять є використання ІКТ. Викладачами циклу створений мультимедійний супровід до усіх лекційних занять підготовлені відеодосліди та відеозадачі.
Для втілення методичної проблеми та розширення кругозору у вивченні освітніх компонент ,що формують загальні компетентності викладачі проводять позааудиторну роботу зі здобувачами освіти : засідання предметних гуртків, організовують навчально-пошукову та науково-дослідницьку роботу здобувачів рсвіти.
У предметній цикловій комісії працюють такі гуртки :
Анатомічний ( керівник Гречанюк О.В )
Фармакології ( керівник Яковенчук О.Т)
Зтворчими групами здобувачів освіти, членами хімічного гуртка «Орбіталь» працює над науково дослідницькими темами: «Дослідження адсорбційної здатності рослинних пектинів на солі важких металів», «Дослідження стану техногенного навантаження на природне навколишнє середовище солодовим заводом ЗАТ «ОБОЛОНЬ» с. Чемерівці, «Муніторинг стану водного середовища ставків селища Чемерівці та аналіз причин їх забруднення»
На заняттях Алла Антонівна використовує елементи STEM- освіти , які спрямовані на розвиток особистості , природнич- наукової картини світу, світоглядних прзицій і життєвих цінностей , методики розвитку критичноо мислення.
Під час проведення занять з мікробіології Наталія Глушковська застосовує інтерактивні методи навчання:
Стимуляційне та імітаційне навчання , кейс метод, проблемно-орієнтоване навчання, що дає змогу значно підвищувати ефективність занять та сприяти розвитку критичного мислення здобувачів освіти.Її педагогічне кредо «Сучасний урок- це твір мистецтва де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості студент
Таким чином робота предметної циклової комісії спрямована на підвищення культури педагогічної майстерності, активізацію творчого потенціалу викладачів, а особистісний підхід сприяє удосконаленню методів та прийомів навчання, які створюють умови для вивчення особистості студента, розвитку індивідуальних пізнавальних здібностей кожної молодої людини. Формують культуру життєдіяльності особистості, що є найвищою метою особистісно зорієнтованих технологій навчання.
“Освіта, що не вчить жити в сучасному світі, немає жодної цінності”
Р. Кіосакі